Vraag en Antwoord

De meest gestelde vragen

waar we je direkt graag antwoord op willen geven.

We horen vaak vragen over de kosten, het jo-jo effect, sporten met rugklachten, sporten na de zwangerschap en nog veel meer.

Wat zijn de kosten om een programma te volgen bij Women's Line ?

 

Iedereen is anders, heeft andere wensen en doelen, daar past een advies op maat bij en daar zit natuurlijk een prijskaartje aan. De precieze prijs is afhankelijk van de methode, frequentie en/of periode. Als wij de vanaf-en kuurprijzen tonen krijg je in 80% van de gevallen een onjuist beeld en dan kan je je blindstaren op tarieven die waarschijnlijk niet voor jou van toepassing zijn. Daarom hebben we ervoor gekozen om dit niet op onze site te vermelden . Klik hier en vraag een gratis figuuranalyse aan. Dan kunnen wij, afgestemd op jouw situatie en doelen, het juiste programma en de bijbehorende prijs samenstellen.

Afslanken en lichamelijke klachten...??

 

Vaak is het geen enkel probleem om verantwoord af te slanken. Doordat je de bewegingen liggend en in warmte uitvoert worden rug- heupen en knieën ontlast en zijn deze oefeningen in combinatie met tal van lichamelijke klachten goed te doen. Bij de eerste behandeling doet je coach een uitgebreide bewegingstest met je. Dit om te kijken of er eventueel een aanpassing in jouw programma nodig is. Hierdoor kun je steeds lekker en goed blijven bewegen, zonder concessies te doen aan je resultaat. Probeer het uit bij Women's Line in Hoogezand!

Ik doe nooit aan beweging of sport, helpt deze methode dan wel?

Jazeker, want je lichaam wordt dan eindelijk actief en dus al zijn functies ook. Bovendien maken de liggende bewegingen in de verwarmde cabine de methode effectief en aangenaam, ook juist voor diegenen die nooit actief bewegen zoals senioren of mensen met gewrichts- of reumatische klachten.

Ik ben zwanger of heb trombose, mag ik in de cabine?

Nee, na de zwangerschap wel of bij trombose na toestemming van de behandelend arts wanneer de kwaal effectief behandeld is.

Ik heb rugklachten, worden deze niet erger?

Wanneer er geen sprake is van een echte hernia of structurele rugproblemen kunnen bij het verbeteren van o.a. de buikspieren, de rugklachten vaak verminderen omdat de rug meer wordt ontlast.

Werkt de Women's Line methode tegen cellulitis?

Jazeker! Door de sterk verbeterde doorbloeding wordt het onderliggend bindweefsel positief beïnvloed en afvalstoffen beter afgevoerd.

Moet ik, wanneer ik voldoende afgeslankt ben doorgaan met oefenen in de cabine?

Je kunt kiezen voor het verstevigingprogramma in de cabine of voor een andere vorm van beweging of sport. Spierversteviging in de cabine na het afslanken heeft echter wel de voorkeur vanwege het grote voordeel dat je gericht de spiergroepen gebruikt op de plaatsen waar je afgeslankt bent.

Uitleg over het JoJo effect

Nadat men, na het volgen van een dieet, afgeslankt is, blijkt vaak dat als men hiermee stopt en weer overstapt naar normale maaltijden, de kwijtgeraakte kilo's schrikbarend snel terug komen en vaak meer dan dat!

De oorzaak is het dieet zelf! Hierdoor krijgt het lichaam minder calorieën binnen, past zich hierop aan, (de rustverbranding neemt af) en wordt dus zuiniger. Toch zal deze zuinigheid niet voldoende zijn om de dagelijkse, voor het lichaam nodige energie te leveren. Daardoor gaat het lichaam naast de koolhydraatvoorraden en de in het lichaamsvet opgeslagen energie, de spiereiwitten als brandstof gebruiken. Resultaat hiervan is verlies van spiermassa, waardoor ook de rustverbranding verder afneemt. De spiermassa zorgt namelijk voor het grootste deel van de rustverbranding.

Als er weer gewoon wordt gegeten na het volgen van een dieet, blijft de rustverbranding laag en zullen dus teveel calorieën ingenomen worden die weer als vet opgeslagen worden. Het gewicht stijgt weer! Gevolg is dat na elke 'jojo' het lichaam efficienter zal worden en de rustverbranding zal dalen. Als men dan opnieuw gaat lijnen zal men steeds langzamer gewicht verliezen. Door de verhoogde lichaamsefficientie kan men na het dieet echter soms wel drie maal zo snel weer in gewicht toenemen. Om het gewicht constant te houden moet men dus steeds minder calorieën innemen en het afslanken gaat dus steeds moeilijker!

De oplossing is het in stand houden van de hoeveelheid spiermassa en dus de rustverbranding. Ideaal hiervoor is het activiteiten niveau te verhogen door meer te bewegen. Hierdoor verbrandt men niet alleen calorieën maar blijft ook de rustverbranding op peil. Als dit gecombineerd wordt met 'iets' minder eten, dan raakt men niet alleen gewicht (vet, dus geen spieren) kwijt maar bouwt men tevens aan een definitief gestroomlijnd lichaam. De oplossing van Women's Line is duidelijk: bewegen in de TFM warmte/afslankcabine! Hierdoor blijft niet alleen je rustverbranding op peil maar wordt ook het 'after-burn' effect actief! (verhoogde stofwisseling in rust).